5 iemesli kāpēc ir nepieciešama Produktu vides deklarācija (EPD)

Produkta vides deklarācija (Environmental Product Declaration - EPD) ir pārskats, kurā atspoguļota produkta ietekme uz vidi, resursu patēriņu un cilvēka veselību visā tā dzīves ciklā. EPD ir oficiāla un starptautiski atzīta pieeja, kas ir noderīga daudziem ražošanas, būvniecības un pakalpojumu sniedzējiem kā instruments, lai nodrošinātu videi nekaitīgākus produktus un palielinātu informētību tirgū par uzticamāku oglekļa emisiju pārredzamību.

Lai gan šobrīd deklarācijas izstrāde ir brīvprātīga, tās izmantošana strauji pieaug, līdz ar pasūtītāju izpratni par būvniecības procesa ietekmi uz vidi un cilvēka veselību. EPD dod iespēju patērētājiem apzinīgāk izvēlēties ilgtspējīgākos risinājumus.

5 iemesliem, kāpēc Jūsu uzņēmumam ir nepieciešama Produktu vides deklarācija:

1. Iegūsti konkurences priekšrocības

Publicējot EPD, tiek sagatavoti, dokumentēti un sertificēti pierādījumi par produkta ietekmi uz vidi un cilvēka veselību tā visā dzīves ciklā. Produktu vides deklarācijas ir svarīgs priekšnoteikums, lai Jūsu produktu izvēlētos būvējot ilgtspējīgas ēkās atbilstoši BREEAM, LEED vai citai ilgtspējīgas ēkas sertifikācijas sistēmai.

2. Ievies “zaļo” mārketinga stratēģiju

Ieguldītāji, klienti, valsts un NVO pārstāvji mudina dažāda lieluma un nozaru uzņēmumus visā pasaulē rīkoties, lai padarītu uzņēmumus ilgtspējīgākus. Ražošanas uzņēmumiem to produktu EPD ir neatņemama daļa no uzņēmuma ilgtspējības stratēģijas. EPD sniedz pārbaudītus, visiem saprotamus un salīdzināmus raksturlielumus par produktu, kurus iespējams izmantot uzņēmuma “zaļajā” marketinga stratēģijā. Tas ļauj pierādiet Jūsu izprati par sava uzņēmuma ietekmi uz vidi un EPD var izmantot uzņēmuma tēla veidošanai.

3. Samazini uzņēmuma ietekmi uz vidi

EPD ļauj Jums labāk iepazīt, pārvaldīt un optimizēt pašiem savu uzņēmumu un tā piegādes ķēdes. Izprotot to, ir iespējams identificēt gan vides riskus, gan iespējas. Šādas zināšanas ļauj Jums, sadarbojoties ar saviem produktu sastāvdaļu piegādātājiem, uzlabot uzņēmuma piegādes ķēdes pārvaldību. EPD balstās uz produkta dzīves cikla analīzi (LCA – Life Cycle Assessment), kas ir svarīga daļa, izstrādājot EPD. Veiktā analīze ļauj identificēt iespējas samazināt resursu patēriņu un ietekmi uz vidi.

4. Salīdzini savu produktu ar tā konkurentiem tirgū

Izmantojot EPD, Jūs varat salīdzināt savu būvizstrādājumu ar konkurentiem tirgū. Tā kā Jūsu EPD tiek reģistrēti starptautiskās datubāzes, to rezultātus var apskatīt jebkurš, tādā veidā uzlabojot Jūsu uzņēmum atpazīstamību starptautiskajā tirgū.

5. Esiet jau laicīgi gatavi izmaiņām normatīvajā regulējumā

Lai arī šobrīd ražotājiem ar likumu nav obligāti jānodrošina EPD, tirgū arvien vairāk tiek regulēta EPD izmantošana. Lai arī EPD nav obligāts, tas var sniegt dažādas priekšrocības, ne tikai pašiem ražošanas, bet arī celtniecības uzņēmumiem. Lielākā daļa vides datu, ko izmanto būvniecības nozarē, ir iegūti tieši no produktu vides deklarācijām (EPD). EPD sniedz produktam raksturīgos datus par ekoloģiskajiem raksturlielumiem, kas tiek izmantoti, veicot visu ēku dzīves cikla analīzi. Šobrīd ēku dzīves cikla analīze ir saistīta ar brīvprātīgajām ilgtspējīgas celtniecības un infrastruktūras novērtējumu sistēmām. Ņemot vērā Eiropas Savienības un tās dalībvalstu ambiciozos ilgtspējības mērķus, nav šaubu, ka šo metodi arvien vairāk pilnvaros politikas izstrādātāji, kas strādās pie turpmākajām direktīvām un regulām, un nākotnē EPD kļūs tikai aktuālāks.

Sazinies ar SIA “Ekodoma”, lai uzzinātu vairāk par iespējām izstrādāt vides deklarāciju Jūsu uzņēmuma produktam, vai, ja vēlies uzzināt vairāk par ēkas ilgtspējības novērtējumu!

Previous
Previous

10 padomi kā samazināt savas izmaksas par enerģiju mājai

Next
Next

Pieejamas semināra “Ceļš uz uzņēmuma klimatneitralitāti” prezentācijas